Vanliga frågor om webshopen
Allt du behöver veta om Blickles webshop
-
01 Hur kommer jag åt webshopen?Registrera dig med hjälp av kontaktformuläret. Välj ”Registrering för webshop” som ämne och ange dina uppgifter. Vi skickar ett e-postmeddelande med en bekräftelselänk. Klicka på länken för att slutföra registreringen. Länken tar dig till en sida där du kan skapa ett lösenord.
-
02 Kan jag logga in i webshopen med lösenordet jag använder för CAD-nedladdningar?Ja, du kan använda dina inloggningsuppgifter för webshopen för att ladda ner CAD-filer gratis.
-
03 Kan jag använda webshopen som privatperson?Nej, webshopen är bara tillgänglig för företagskunder.
-
04 Kan jag använda webshopen som befintlig kund?Om du vill registrera dig för webshopen gör du det med genom att ange ämnet ”Webshopsregistrering” i kontaktformuläret. Välj alternativet ”Befintlig kund” och ange ditt kundnummer. Kundnumret hittar du på officiell korrespondens från Blickle såsom erbjudanden, beställningar och fakturor.
-
05 Hur lägger jag till produkter i varukorgen?Du kan lägga till produkter i din varukorg från sidan med produktinformation, produktkonfiguratorn eller översiktssidan när du har sökt efter en produkt.
-
06 Levererar ni utanför Tyskland?Om du är en kund med bas i Tyskland kan vi ordna så att din beställning levereras utanför Tyskland. Om information om den avsedda mottagaren inte finns i ditt konto ska de anges när beställningen görs. Observera att moms debiteras för leveranser utanför Tyskland.
-
07 Kan jag få varor levererade till en annan leveransadress?Ja, du kan ange en annan adress när beställningen görs. Mottagaren läggs då till i listan över möjliga mottagare för framtida beställningar.
-
08 Varför visas inga priser?Logga in för att se dina priser och villkor.
-
09 Vad gör jag om jag inte har något organisationsnummer?
Hör av dig till din kontaktperson. Denne registrerar dig i butiken manuellt.
-
10 Vilka betalmetoder kan jag använda i webshopen?
Alla standardmetoder för betalning accepteras - förskottsbetalning, faktura, MasterCard, Visa och direktöverföring. Vilka alternativ som är tillgängliga beror på ordervolym och land.
-
11 Hur returnerar jag varor till er?
Du kan returnera varor till oss om du inte är nöjd med dem. Om du vill göra det, hör av dig till din kontaktperson.
-