Nya ErgoMove: Moving everything. Anywhere.
Intervju med chefen för affärsenheten
Affärsenheten ErgoMove ErgoMove grundades för tre år sedan och har sedan dess ansvarat för hela produktsortimentet av elektriska drivsystem hos Blickle. För att vara optimalt rustade för framtiden har en ny varumärkesidentitet utvecklats för ErgoMove. I den här intervjun ger Martin Wiest, chef för affärsenheten, oss spännande inblickar i utvecklingen av varumärket ErgoMove.
Vad var anledningen till att utveckla den nya varumärkesidentiteten?
Martin Wiest: Under de senaste åren har affärsenheten ErgoMove utvecklats från en liten ”start-up” till en framgångsrik affärsenhet inom Blickle-koncernen. Den nya varumärkesidentiteten är avsedd att stärka ErgoMoves varumärkesidentitet och återspegla dess strategiska inriktning ännu bättre.
Hur kom ni fram till påståendet ”Moving everything. Anywhere.”?
Martin Wiest: ErgoMoves innovativa drivsystem har skapat ett helt nytt marknadssegment och revolutionerat delar av arbetslivet. Med det nya påståendet vill vi kommunicera kärnbudskapet på ett klart och tydligt sätt. Vårt mission är att göra livet enklare för människor som arbetar, oavsett vad de måste flytta för hand och oavsett var de arbetar. Helt enkelt ”Moving everything. Anywhere.”.
Vad är nytt på ErgoMove utöver den nya företagsdesignen?
Martin Wiest: Det finns en hel del att rapportera: Den helt nya ErgoMove-produktbroschyren omfattar nu alla produktserier och ger våra kunder en detaljerad översikt över de olika manövreringskoncepten, drivkoncepten, tillbehören och deras olika användningsområden. Vi arbetar också på en ny webbplats som kommer att utöka utbudet av information och tjänster som är tillgängliga för våra kunder avsevärt. Dessutom har ErgoMove-lösningsportföljen vidareutvecklats och utökats avsevärt under de senaste två åren. Förutom ännu mer kompakta eller kraftfullare drivrullar har det också hänt mycket inom området driftkoncept, som nu möjliggör ett optimerat gränssnitt mellan människa och maskin för varje applikation, från enkla kompakta roterande pulsgivare till cockpits med kraftsensorer och intelligenta fjärrlösningar.
Är försäljningen av ErgoMove begränsad till tysktalande länder?
Martin Wiest: Mitt team är särskilt stolt över att vi på kort tid har lyckats bygga upp en internationell försäljnings- och serviceorganisation för ErgoMove. Detta var möjligt eftersom Blickle har ett mycket tätt nätverk av specialiserade konsulter på fem kontinenter. ErgoMove-produkterna finns för närvarande tillgängliga i mer än 25 länder i Europa och Nordamerika. Det var viktigt för oss att våra kunder också har tillgång till en etablerad eftermarknadsservice.
Kan du ge oss en utblick över vad som står på agendan för ErgoMove inom den närmaste framtiden?
Martin Wiest: De många framgångsrika projekten under de senaste åren har visat att ErgoMove används inom nästan alla branscher, från fordonsindustrin och den kemiska industrin till läkemedelssektorn och intralogistiken som helhet. Vi vill systematiskt penetrera alla branscher för att göra arbetet enklare för människor och hjälpa företag att förenkla logistikprocesser och spara kostnader. Samtidigt vill vi fortsätta vår framgångssaga med vårt mycket motiverade team genom att fortsätta att investera kraftigt i produktutveckling, utöka produktionskapaciteten och den internationella serviceorganisationen.
„Vår mission är att göra livet enklare för människor som arbetar, oavsett vad de måste flytta för hand och oavsett var de arbetar.Moving everything. Anywhere."“