Blickles undersökning om kundnöjdhet 2024
Värdefull feedback och socialt engagemang
”Vi mäter framgången i vårt arbete genom att se hur nöjda våra kunder är. För oss på Blickle är nöjda kunder ett riktmärke för våra prestationer och samtidigt ett incitament för att ständigt vidareutveckla oss”, understryker Dr Sarah Blickle-Fenner, VD för Blickle Räder+Rollen GmbH u. Co. KG. Därför genomfördes även i år en omfattande undersökning för att få representativa och tillförlitliga resultat om kundnöjdheten.
Frågeformuläret med 10 frågor om olika ämnen skickades ut till kunder i 19 länder i slutet av oktober. Mer än 2.000 kunder från Europa, Nordamerika och Asien deltog i undersökningen, vilket innebär ett utomordentligt högt deltagande. Särskilt glädjande: det övergripande betyget är ett genomsnitt på 1,7 på en skala från 1 (mycket bra) till 6 (otillfredsställande). Detta visar att Blickles höga standard, t.ex. när det gäller specialistrådgivning, produkttillgänglighet och ”Made in Germany”-kvalitet, fortsätter att uppskattas.
Enastående produktkvalitet och nytt socialt initiativ
Undersökningsresultaten understryker återigen kvaliteten och tillförlitligheten hos ”Made in Germany”-produkterna: 97,1% av kunderna bedömer produktkvaliteten som mycket bra eller bra. Webbplatsen/webshopen, expertrådgivningen och den snabba hanteringen av förfrågningar fick också toppbetyg.
En särskild höjdpunkt i år var ett nytt socialt initiativ. Blickle skänkte 2 euro till UNICEF för varje deltagare. Tack vare de mer än 2.000 svaren samlades en ansenlig summa in som kommer att gynna behövande barn över hela världen. ”Våra kunders engagemang visar inte bara att de litar på Blickle, utan stöder också en god sak - det är vi särskilt stolta över”, förklarar Dr Sarah Blickle-Fenner. ”Vi vill tacka alla kunder som har deltagit i undersökningen för deras värdefulla feedback och stöd. Resultaten hjälper oss att identifiera förbättringspotential och att kontinuerligt optimera vår service.”